O tomto víkendu se jelo ME na legendární trati v Nové Pace. Zavítala sem obrovská konkurence, která nikde jinde v Evropě není k vidění. Jezdci považují Novou Paku za královskou trať autocrossu.
V plechových autech sváděli velké boje Vadim Makarov s Václavem Fejfarem. Ten se chtěl před domácím publikem předvést v co nejlepším světle. Měřené tréninky vyhrál Makarov před Fejfarem. Třetí byl Tamáš Kárai. První řada A finále patřila Makarovi, Fajfarovi a Kondrakhinovi. Ze druhé do bojů vyráželi Kárai s Sorochinskiym. Třetí patřila Brožkovi, Bartošovi a Korshunovi. Nejlépe odstartoval Makarov, který si vedení udržel až do cíle. Druhý byl domácí Fejfar a třetí Kárai.

Ve třídě Junior buggy kralovali bratři Kupcové. Cestu za vítězstvím jim chtěli znepříjemnit jak Matyáš Zeman, tak i Ivana Kuželová a mnozí další. Nejlepší startovní pozici si vyjel Radomír Kupec před svým bratrem Karlem a jako třetí nastupoval do první řady Vladislav Demkin. Druhá řada patřila Demkinovi a Kubíčkovi. Ze třetí řady startovala domácí Ivana Kuželová a bratři Zemani. Své první A finále si zde odbyl Adam Roučka, který postoupil společně s Kristianem Szabem. Po startu se ujal vedení Radomír Kupec před svým Bratrem Karlem. Snažili se o další duble, ale mladší z bratrů měl technickou závadu po které havaroval a tím pro něho závod skončil. Vyhrál Karel Kupec před Matyášem Zemanem a Jakubem Kubíčkem. Čtvrtou pozici obsadila Ivana Kuželová, kterou pronásledoval Tadeáš Zeman a Kristian Szábo.

Největší zastoupení měly šestnáctistovky. Měřenému tréninku vévodil dvojnásobný král Evropy Ladislav Hanák. Druhý byl Nosálek před Waldschmidtem. Velkým překvapením závodu byl Marek Sekanina, který všechny mile překvapil, svým jezdeckým uměním. Smůlu zde prožíval velmi rychlí Ondřej Musil. Brána A finále se otevřela pouze deseti nejlepším jezdcům. Pole position si vyjel Ladislav Hanák, kterému v první řadě dělali společnost Waldschmidt a Svoboda. Druhá řada patřila druhému muži ME Vítu Nosálkovi a Oliveru Dufourovi. Ze třetí startoval Sekanina a Francouz Florent Tafani. Poslední dvě pozice patřili Pospíšilíkovi a Martymu. Start se nejlépe podařil Waldschmidtovi před Hanákem. O třetí místo sváděli velké boje Jiří Svoboda s Vítem Nosálkem. Po předjetí Waldschmidta, který měl defekt pneumatiky, zvítězil Ladislav Hanák, který si tímto upevnil vedoucí pozici šampiónátu. Pro stříbrný věnec si dojel Vít Nosálek. Třetím mužem na stupních vítězů byl Marek Sekanina. Jeho výsledky jsou velkým příslibem do budoucna.

V královské divizi nejlépe naměřil loňský král Evropy Bernd Stubbe. Druhé místo patřilo Petru Turkovi a třetí mladému Martinu Švábenskému. Čtvrtý čas měl Petr Bartoš a pátý Honza Smrž. Nejlépe sítem rozjížděk prošel Stubbe před Bartošem a Švábenským. Do druhé nastoupili Petr Turek s Josefem Vontszemu. Ze třetí startovali Warnier, Kalvoda a Verberk. Celou finálovou jízdu vedl Petr Bartoš, který své vítězství daroval svému otci Jiřímu.Jako stříbrný skončil Bernd Stubbe a třetí dojel Martin Švábenský. Bramborový byl Kalvoda a patý Petr Turek.
Děkujeme aktérům za velmi krásné a napínavé závody.